Позакласні заходи

«ДОБРОТА  -  ЦЕ  КРАСА  ЛЮДСЬКОЇ  ДУШІ»
       Мета.  Розширювати  поняття  дітей  про те, що  таке краса душі людської, спираючись на твори В.Сухомлинського.
Розвивати вміння творити добро, у повсякденному житті.
Виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.
                          Хід  заняття.
 1. Привітання.
  Треба дружно привітатись:
-          Добрий день  !
   Дружно й голосно сказати:
-          Добрий день !
   Вправо,.вліво поверніться ,.
  Туди-сюди  посміхніться
-          Добрий день!

2. Мотивація виховної роботи.
 Від ваших усмішок і побажань один одному добра посвітлішало у класі, потеплішало на душі. І  недаремно символом доброти є Сонечко з чарівними промінцями.

3. Повідомлення теми і мети заняття.
-          Ми часто чуємо слова добро, доброта. І сьогодні ми про це поговоримо, бо тема нашого заняття:
       Доброта – це краса людської душі.
-          Що на,  вашу думку, слова доброта та добро означають ?
(Добро – корисна справа, людський вчинок. Доброта – чутливе, дружнє ставленнядо людей. Доброта – це ще й щирістьі щедрість душі людської  і велика любов.)

-          З давніх давен стосунки між людьми, взаємопідтримка , милосердя  були основою життя і  про цу народ висловлювався  в усній народній творчості.
Вашим домашнім завданням було  пцідшукати прислів’я та приказки  про добро  і  протилежне йому слово – зло.
     (Прислів’я та приказки).
-          А зараз, діти, послухаємо, які  якості людської поведінки ви б віднесли до доброти. На дошці записані слова, потрібно подумати і замінити ті, які б ви віднесли до доброти, а інші витерти та пояснити  чому ви так думаєте.
( чесність , зухвалість, щирість, скупість, лінь, працьовитість, терпимість, милосердя, ввічливість, привітність, щедрість,. любов)
-          Чи можна прожити без доброти ? Чому ? Без доброти люди були б злі, жорстокі, байдужі, було б важко жити.
-          Чи можна доторкнутись до добра? Чи можна його покуштувати ?
Добро – це духовна категорія, його не можна понюхати, посмакувати . Але його можна ... відчути серцем.
Це ласкаве, добре, нієжне ставлення. Це  готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу.Це те,  що заставляє нас радіти, любити, співчувати.
-          З чим можна порівняти доброту , а з ким добру людину?
(Відповіді учнів)

4. Робота в групах.
       -          А зараз ми будемо працювати в групах.Кожна група отримає завдання. Для цього ви підійдете до столу і оберете фігуру , яка вам найбільше до вподоби. Отже, перша група обрала трикутничок, друга -  кружечок, а третя група – квадратик. Групи сідають за столики. Перш ніж приступити до роботи, пригадайте правила роботи в групах.
Ці правила є на листочках на ваших столиках і ви вже з ними знайомі. Давайте ще раз пригадаємо їх. (Дівти зачитують правила).
Приступаємо до роботи і через 10 хвилин будемо захищати їх.

5. Захист  р о б і т.
 І група  (захищає свою роботу).
ІІ група (захищає свою роботу).

-          Що таке чуйність? ( Якщо ти чуйний,  то немає кривди й болю).
-          Як ви розумієте слово  «співчуття»? (Допомога словом і ділом).
-          Чому ви гілки «добра»  піднесли до сонця, а гілки «зла» - опустили вниз?

У нашому світі повинна правити любов, щоб душі людей були чистими і світлими. Щоб усі люди були щасливими,  а світ – яскравим і кольоровим.
- А тепер  до захисту своїх робіт приступає  ІІІ група.
- Як ви, дітки, зобразиои в малюнках  «добро» і чому?
 (Діти захищають свої роботи)
 Символом добра та чистоти є свічка.  Зараз, підходячи до неї, ви висловіть добрі побажання один одному.
  (Побажання дітей)

6.  Підсумок заняття.
 -          Хочеться вірити, що сьогоднішня наша зустріч, наша година спілкування залишить слід у вашому серці.
-          Давайте візьмемось за руки, відчуємо теплоту долонь та добра, яке випромінює кожен з нас.
            Усі на світі шукають щастя. І хороший спосіб його знайти існує:
 даруйте іншим доброту, чуйність, любов. А  вони, в свою чергу, допоможуть вам здолати усі життєві негаразди.
            Дорогі діти, я вам дякую за хорошу й плідну роботу.






Комментариев нет:

Отправить комментарий