«ДОБРОТА - ЦЕ КРАСА ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ»
Мета. Розширювати поняття дітей про те, що таке краса душі людської, спираючись на твори В.Сухомлинського.
Розвивати вміння творити добро, у повсякденному житті.
Виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.
Треба дружно привітатись:
- Добрий день !
Дружно й голосно сказати:
- Добрий день !
Вправо,.вліво поверніться ,.
Туди-сюди посміхніться
- Добрий день!
2. Мотивація виховної роботи.
3. Повідомлення теми і мети заняття.
- Ми часто чуємо слова добро, доброта. І сьогодні ми про це поговоримо, бо тема нашого заняття:
Доброта – це краса людської душі.
- Що на, вашу думку, слова доброта та добро означають ?
(Добро – корисна справа, людський вчинок. Доброта – чутливе, дружнє ставленнядо людей. Доброта – це ще й щирістьі щедрість душі людської і велика любов.)
- З давніх давен стосунки між людьми, взаємопідтримка , милосердя були основою життя і про цу народ висловлювався в усній народній творчості.
Вашим домашнім завданням було пцідшукати прислів’я та приказки про добро і протилежне йому слово – зло.
(Прислів’я та приказки).
- А зараз, діти, послухаємо, які якості людської поведінки ви б віднесли до доброти. На дошці записані слова, потрібно подумати і замінити ті, які б ви віднесли до доброти, а інші витерти та пояснити чому ви так думаєте.
( чесність , зухвалість, щирість, скупість, лінь, працьовитість, терпимість, милосердя, ввічливість, привітність, щедрість,. любов)
- Чи можна прожити без доброти ? Чому ? Без доброти люди були б злі, жорстокі, байдужі, було б важко жити.
- Чи можна доторкнутись до добра? Чи можна його покуштувати ?
Добро – це духовна категорія, його не можна понюхати, посмакувати . Але його можна ... відчути серцем.
Це ласкаве, добре, нієжне ставлення. Це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу.Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.
- З чим можна порівняти доброту , а з ким добру людину?
(Відповіді учнів)
4. Робота в групах.
- А зараз ми будемо працювати в групах.Кожна група отримає завдання. Для цього ви підійдете до столу і оберете фігуру , яка вам найбільше до вподоби. Отже, перша група обрала трикутничок, друга - кружечок, а третя група – квадратик. Групи сідають за столики. Перш ніж приступити до роботи, пригадайте правила роботи в групах.
Ці правила є на листочках на ваших столиках і ви вже з ними знайомі. Давайте ще раз пригадаємо їх. (Дівти зачитують правила).
Приступаємо до роботи і через 10 хвилин будемо захищати їх.
5. Захист р о б і т.
ІІ група (захищає свою роботу).
- Що таке чуйність? ( Якщо ти чуйний, то немає кривди й болю).
- Як ви розумієте слово «співчуття»? (Допомога словом і ділом).
- Чому ви гілки «добра» піднесли до сонця, а гілки «зла» - опустили вниз?
У нашому світі повинна правити любов, щоб душі людей були чистими і світлими. Щоб усі люди були щасливими, а світ – яскравим і кольоровим.
- А тепер до захисту своїх робіт приступає ІІІ група.
- Як ви, дітки, зобразиои в малюнках «добро» і чому?
6. Підсумок заняття.
- Давайте візьмемось за руки, відчуємо теплоту долонь та добра, яке випромінює кожен з нас.
Усі на світі шукають щастя. І хороший спосіб його знайти існує:
даруйте іншим доброту, чуйність, любов. А вони, в свою чергу, допоможуть вам здолати усі життєві негаразди.
Комментариев нет:
Отправить комментарий